Pahlish Sugar venom

Jag trodde det här lacket skulle vara mycket mer ljusare rosa än vad det faktiskt är. Det här är ett typiskt exempel på lack som blir missvisande på bild, det ser väldigt mycket ljusare ut på alla swatchbilder än vad det är i verkligheten.
Jag har redigerat dessa bilder för att få fram rätt djup i färgen, vilket ju gjorde att mina fingrar ser lite orangea ut, men det kan jag leva med!

Även om jag förväntade mig ett ljusrosa lack så la sig bevikelsen ganska gjort och åh vad snyggt det här är!!
Intensiv rosa med mörkare microflakes som gör det lite extra spännande.
Önskar jag kunde säga att det var en dröm att lacka med, men nej. Gud nej. Första lagret blev fläckigt, stripigt och drog med sig lacket om man försökte gå över det en gång till innan det torkat. Andra lagret var mer tacksamt, det gick lätt att jämna ut alla kala fläckar och det blev heltäckande. Så på bilden är det OPI Natural Base Coat och två lager Pahlish Sugar Venom.
 
Men allt som allt, fantastiskt lack men önskar formulan var lite bättre.
 
 
 
 
 

Here's Sugar venom from Pahlish.

I love the colour, but did not love the formula. It was kind of thick, and gave full coverage in two layers.
I crazy edited the pictures to get the colour right, but this should give you and idea of how it looks in the real world ;)
So I apologize in advanced for my orange fingers, haha!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0