FIFA World Cup 2014 Go spain! nail wraps

Så en av mina passioner här i livet är skönhetsjunk. Men jag är även sjukt nördig när det kommer till serier och bakning (därav mitt yrke, duh!) men helt klart även fotboll. Så nu i VM-tider består mitt liv till stor del av jobba, sova, äta och titta på fotboll. And I love it!
 
Visst är det tråkigt att Sverige inte är med, men flera av mina andra favoritlag är med och spelar och det gör att det känns lite bättre. Min stora favorit är Spanien och när jag såg på Tvåls hemsida att de tagit in nail wraps i olika länders flaggor var jag snabb på att beställa ett ex med Spaniens färger.
 
Supercoolt tyckte jag, men hade inte så bråttom att sätta på de då jag, naiv som jag är, var stensäker på att Spanien skulle vara kvar i turneringen länge - till och med gå till final. Jag funderade t.o.m att använda de till själva finaldagen. Men, så blev det som det blev och Spanien åkte ut redan efter två spelade matcher. Men det är väl så, tillslut måste även de bästa förlora.
Så då fick jag ju bråttom, och eftersom de spelar sin sista match ikväll mot Australien innan det är dags att åka hem så har jag använt mina nail wraps nu. För jag tyckte det var för synd att de inte skulle användas, eller i alla fall inte i samband med turneringen.
 
Det var första gången jag testade nail wraps, och ja, resultatet är väl därefter också. Tyckte det var lite knepigt att inte få veck vid kanten så jag kämpade ett tag med det. Sen var vissa lite stora för mina naglar trots att jag trimmat de i förhand så det ser lite knepigt ut. Allt som allt, ser bra ut på normalt avstånd men om någon ska granska så syns lite skavanker (vilket ni ska göra nu, på bilderna haha). Det konstiga är att när jag gick igenom bilderna så såg de så fruktansvärda ut, det ser skavt ut och wrapsen ser ut att ligga låångt upp på nagelbanden så jag granskade alla naglarna typ tio gånger och det syns verkligen inte för mitt blotta öga. Utan det måste helt enkelt vara skavanker som blir väldigt tydligt i kameran.
 
Jag trodde jag skulle bli mer imponerad dock. Tycker limmet var lite dåligt, då de gärna reste på sig vid kanten när man pysslar med något pilligt. Efter jag la på ett lager överlack känns det som det blev bättre. Men jag är väldigt osäker på om de här kommer hålla så länge som alla säger, 1 vecka? Hm, återstår att se!
 
Och förutom att jag var novis på att sätta fast dem så var det ändå smidigt, lätt att ta bort och göra om om den skulle hamnat fel, lätt att fila av och slöt sig fint runt nageln.
 
Jag kan nog komma att testa nail wraps igen i framtiden, det är ju himla enkelt sätt att få en väldigt piffig manikyr på :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0