Pipe Dream Polish - Prissing the night away

Jag får såna himla sommarkänslor av det här lacket, det är riktigt fint.
Prissing the night away är ett mjölkvitt cremelack med neonrosa och turkost glitter, och tittar man jättejättenoga finns det små små lila glitterpartiklar också.
Det ger ett täckande resultat med två lager, men hade nog föredragit tre lager för att absolut vara helt säker på att jämna ut alltihopa.
Man får fiska litegrann, på bilderna nedan så gjorde jag inte så mycket fiskande utan tänkte visa hur det ser ut om man bara lackar rakt upp och ned. Och som synes blev det ganska mycket turkost glitter den här gången.
Men det är lite charmigt tycker jag, det blir olika varja gång.
 
Precis som vita lack är det lite svårlackat, man får se upp för att inte få kala partier här och var, och det är inte speciellt förlåtande mot slarviga penseldrag. Perfekt exempel kan ni se på pekfingret, där jag var och kladdade lite för länge (enligt lacket..) och fick en kal fläck.
 
Det här lacket tycker jag himla mycket om ändå , det ser ut som en fjäril har bajsat på mina fingrar. That's nice.
 
Men hallå, låt mig få uttrycka min frustration. Jag har försökt visa det här lacket innan, men bilderna blev så katastrofalt dåliga att jag inte ens fann en enda bra. Dålig dag tänkte jag, men för säkerhetsskull tog jag en hel sjö av nya bilder den här gången. Och nä, det GÅR bara inte! Det blir helt fel färgåtergivning oavsett inställningar och det blir bara dumt.
Jag plockade ändå ut tre stycken, som iallafall fick lite skärpa (inte mycket!) och drog upp mättnaden på den första bilden så ni kan se hur vackert lacket är egentligen.
För det här Är ett färgstarkt lack, det rosa glittret är superfint. Nåja..
 
Jag köpte mitt på EdgyPolish för 85 kr. Helt klart värt sitt pris!
 
 
 
 
Let me show you Prissing the night away from Pipe dream polish.
I like this, but hello how hard should it be to get a nice picture out of this?! At least I couldnt.. So I edited the first picture to show you how beautiful and colourful this polish really is.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0